Nezaradené

Nedeľa s naším Svätým Otcom

{{image|85_brno200901.JPG}}

27. septembra 2009 navštívil svätý otec Benedikt XVI. mesto Brno, kde slúžil spolu s viac ako 120 000 veriacimi ľuďmi svätú omšu. My sme prišli za ním a on priletel pre nás…. krásne stretnutie, ktoré zanechalo spomienky a dojmy v našich dušiach a srdciach.

Cestovali sme do Brna autobusom už ráno o piatej. Brat Félix vybavil autobus a aj
vstupenky pre nás všetkých. Keďže naši priatelia so sluchovým postihnutím boli len štyria, doplnili sme autobus ľuďmi z Bratislavy, ktorý prejavili záujem.

Cesta bola rýchla a už o hodinku a pol sme vystúpili na diaľnici pred letiskom v Brne-Tuřany, odkiaľ sme sa pešo pol hodinu presunuli na letiskovú plochu, kde boli pripravené miesta pre návštevníkov.

Už pred pol deviatou sme boli na našom mieste a pomaly sa pripravovali na svätú omšu. Najskôr sme pozorovali prílet prezidenta Českej republiky Václava Klausa a o chvíľku pristálo aj lietadlo Svätého Otca. Všetci sme ho nadšene vítali medzi nami a on nám zase požehnal naše životy svojimi otcovskými dlaňami.

Prišiel medzi nás. Vo svojom papamobile (auto Svätého Otca) prišiel celkom blízko ku nám…. mohli sme mu zamávať, usmiať sa na neho….. a verím, že Boh videl naše ruky a naše radostné tváre, ktorými sme vyjadrovali radosť zo stretnutia s Ježišovým zástupcom tu na zemi…..

{{image|85_brno200902.JPG}}

Celé stretnutie prebiehalo veľmi pokojne. Svätá omša začala o 10.00. Spolu sme prežili svätú omšu v latinčine, češtine, slovenčine a samozrejme všetko s tlmočením do posunkového jazyka. Svätý otec nám aj tento krát pripomenul myšlienku nádeje. Vo svojom príhovore jednotlivé štáty vyzval k nádeji, čoho symbolom bola aj krásna biela kotva vpravo od pódia, kde sa slúžila svätá omša.

Na stretnutí sa zúčastnilo mnoho národov- návštevníci prichádzali z Českej republiky, zo Slovenska, Poľska, Nemecka, Rakúska, USA, Austrálie. Všetci sme však jedna veľká rodina, ktorá spoločne slávila nedeľnú svätú omšu s naším otcom….v jednom jazyku, v speve, s posunkoch, v radosti a láske.

Počas svätej omše sme nasýtili svojho ducha. A keď skončila svätá omša a náš otec
Benedikt odletel naspäť do Prahy, pretože mal mať v pondelok ešte stretnutie v Starej Boleslavi,nasýtili sme aj svoje hladné brušká. Každý priniesol niečo dobré a tak sme sa spoločne najedli a asi o hodinku začali kráčať k miestu, kde sme sa mali všetci stretnúť, aby sme odišli domov na Slovensko.

{{image|85_brno200903.JPG}}

Posilnení vo viere, radostní a unavení sme asi o tretej hodine popoludní sadli do nášho žltého autobusu. Niektorí (ako ja) zaspali hneď po sadnutí na svoje miesto v autobuse……

V pekný nedeľný večer sme sa vrátili do Bratislavy a zase kráčame ďalej našimi životmi. No, v srdciach nám zostala ukrytá hlboká spomienka na radostné rodinné stretnutie s naším Svätým Otcom Benediktom XVI.

Som šťastná a vďačná, že som mohla s veľkou Cirkvou a naším pápežom Benediktom sláviť svätú omšu. Nedeľa s rodinou a otcom je predsa úžasným zážitkom na celý život.